Regulamin
Regulamin Organizowania Aukcji Internetowych na sprzedaż przedmiotów leasingu
Spis treści:
Postanowienia ogólne. 3
Słownik pojęć. 3
Postanowienia szczegółowe. 4
Podstawa prawna przeprowadzenia Aukcji internetowej. 4
Przedmiot Aukcji internetowej. 4
Warunki i zasady uczestnictwa w Aukcji internetowej. 5
Aukcja internetowa. 6
Opcja pod nazwą „Twoja Oferta”. 6
Zawarcie umowy sprzedaży. 7
Wydanie Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu i zasady odpowiedzialności. 8
Postanowienia końcowe. 8
Załączniki. 9
Postanowienia ogólne
§ 1.
- Regulamin określa szczegółowe zasady przeprowadzania Aukcji internetowej na sprzedaż przez SCM Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu przejętych przez SCM w trakcie Postępowania windykacyjnego lub pochodzących z gospodarki własnej SCM.
- Celem Aukcji internetowej jest wybór najbardziej korzystnej dla SCM Oferty przedstawionej przez Uczestnika na sprzedaż Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu, o których jest mowa w ust. 1 powyżej.
- Organizatorem Aukcji internetowej jest SCM i Firma, które organizują i przeprowadzają Aukcję internetową na podstawie zawartej umowy o współpracy.
Słownik pojęć
Użyte w treści Regulaminu określenia oznaczają:
- Aukcja internetowa - procedura prowadząca do wyboru Nabywcy za cenę najbardziej korzystną dla SCM;
- SCM – Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. z siedzibą ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000286383, REGON: 141050282, NIP: 522-28-57-117. Adres do e-doręczeń: AE:PL7472534189UUWEV16. Adres właściwy do składania przez Konsumenta reklamacji w zakresie organizacji Aukcji internetowej: [email protected];
- Cena wywoławcza - cena Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu od jakiej zaczyna się Aukcja internetowa;
- Firma - podmiot, z którym SCM zawarł umowę o współpracy w zakresie organizacji i udostępnienia technicznych środków do przeprowadzenia Aukcji internetowych na sprzedaż Przedmiotów leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu;
- Formularz przystąpienia – załącznik do niniejszego Regulaminu zawierający oświadczenia akceptowane przez Uczestnika aukcji;
- Formularz rejestracyjny - elektroniczny wniosek zawierający dane Uczestnika niezbędne do uczestnictwa w Aukcji internetowej wypełniany w momencie rejestracji konta na portalu aukcyjnym. W przypadku, gdy Firma nie stosuje Formularza przystąpienia jako osobnego dokumentu, to Formularz rejestracyjny będzie zawierał oświadczenia akceptowane przez Uczestnika wskazane w Załączniku nr 1.;
- Leasingobiorca - osoba, z którą SCM zawarł umowę leasingową;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z SCM czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Nabywca - Uczestnik, z którym SCM zawarł umowę sprzedaży w momencie przybicia lub poinformowania o wyborze oferty Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu;
- Oferta - oświadczenie woli złożone przez Uczestnika Aukcji internetowej w celu zawarcia umowy sprzedaży Przedmiotów leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu;
- Pakiet przedmiotów leasingu - kilka Przedmiotów leasingu o różnym stanie technicznym i różnej wartości, które mogą być sprzedawane tylko łącznie;
- Przedmiot leasingu - indywidualnie oznaczony pojazd mechaniczny lub inna niż pojazd mechaniczny rzecz ruchoma przejęta przez SCM w ramach działań windykacyjnych lub dobrowolnie oddanych przez klientów SCM zgodnie z postanowieniami zawartych umów leasingu, umów pożyczki lub dzierżawy, jak również innych umów o podobnym charakterze albo pochodząca z gospodarki własnej SCM, oferowana przez SCM w Aukcji internetowej;
- Postąpienie - kwota minimalnego podniesienia ceny Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu stanowiących przedmiot Aukcji internetowej dla przebicia dotychczasowej Oferty. Minimalna kwota Postąpienia określona została w Szczegółowych warunkach aukcji internetowej;
- Postępowanie windykacyjne - wszelkie dopuszczalne prawem czynności zmierzające do odzyskania wymagalnych należności SCM;
- Pożyczkobiorca - osoba, z którą SCM zawarł umowę pożyczki;
- Pracownik OW - pracownik obszaru windykacji;
- Regulamin - niniejszy Regulamin Organizowania Aukcji Internetowej na sprzedaż Przedmiotów leasingu;
- Uczestnik - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której na mocy obowiązujących przepisów prawa została przyznana osobowość prawna, biorąca udział w Aukcji internetowej;
- Windykator – podmiot zewnętrzny, z którym SCM zawarł umowę o współpracy w zakresie windykacji należności SCM.
Postanowienia szczegółowe
§ 3.
Podstawa prawna przeprowadzenia Aukcji internetowej
- Aukcja internetowa przeprowadzana jest zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz Szczegółowymi warunkami Aukcji internetowych, które stanowią Załącznik nr 4 do Regulaminu.
- Do obowiązków Uczestnika aukcji należy weryfikacja stanu technicznego Przedmiotu leasingu w miejscu jego przechowania przed złożeniem Oferty zakupu.
Przedmiot Aukcji internetowej
- Przedmiotem Aukcji internetowej są Przedmioty leasingu/Pakiety przedmiotów leasingu, przejęte przez SCM w trakcie Postępowania windykacyjnego, dobrowolnie oddane przez klientów SCM zgodnie z postanowieniami umowy leasingowej, umowy dzierżawy, umowy pożyczki lub umowy o innym charakterze lub pochodzące z gospodarki własnej SCM.
- Przedmioty leasingu będące przedmiotem Aukcji internetowej można oglądać w miejscu i w godzinach wskazanych w ogłoszeniu o Aukcji internetowej lub w szczegółowych warunkach Aukcji internetowej.
Warunki i zasady uczestnictwa w Aukcji internetowej
- Ogłoszenie o Aukcji internetowej podawane jest do publicznej wiadomości na stronach internetowych Firmy organizującej Aukcję internetową. Informacje o ogłaszanych Aukcjach internetowych podawane są do wiadomości Uczestników innych Aukcji internetowych zarejestrowanych na portalach aukcyjnych prowadzonych przez Firmę, na adres e-mail podany w Formularzu rejestracyjnym Uczestnika, pod warunkiem wyrażenia zgody na ich otrzymywanie.
- W ogłoszeniu o Aukcji internetowej podaje się:
- informację o SCM jako współorganizatorze Aukcji internetowej wraz z pełnymi danymi rejestrowymi;
- informację o Firmie działającej na rzecz SCM i wspomagającej techniczną stronę organizowanej Aukcji internetowej wraz z pełnymi danymi rejestrowymi Firmy;
- informację o miejscu, terminie, przedmiocie i formie Aukcji internetowej;
- informację o miejscu i terminach, w których można oglądać Przedmioty leasingu stanowiące przedmiot Aukcji internetowej;
- informację o stronie internetowej, na której dostępne są szczegółowe warunki Aukcji internetowej obejmujące w szczególności: dane Przedmiotów leasingu będących przedmiotem Aukcji internetowej i ceny wywoławcze (dotyczy Aukcji internetowej). W ogłoszeniu o Aukcji internetowej mogą być zamieszczane także inne, niż wskazane wyżej informacje dotyczące Aukcji internetowej.
- W Aukcji internetowej mogą brać udział podmioty będące Uczestnikami.
- W Aukcji internetowej Przedmiotów leasingu pochodzących z windykacji lub dobrowolnie oddanych przez Leasingobiorców lub Pożyczkobiorców, dzierżawców nie mogą uczestniczyć:
- Firma, Windykatorzy, rzeczoznawcy współpracujący z SCM;
- pracownicy firm współpracujących z SCM w zakresie świadczenia czynności związanych z windykacją Przedmiotów leasingu, tj. przewozów Przedmiotów leasingu, przechowywania Przedmiotów leasingu;
- Członkowie Zarządu SCM, Pracownicy OW.
- W Aukcji internetowej Przedmiotów leasingu pochodzących z gospodarki własnej SCM nie mogą uczestniczyć:
- Firma i rzeczoznawcy współpracujący z SCM;
- Członkowie Zarządu SCM, Pracownicy SCM i Pracownicy OW, w których zakresie obowiązków służbowych pozostaje obsługa floty samochodowej SCM.
- Uczestnik przystępując do Aukcji internetowej na zakup Pakietu przedmiotów leasingu zobowiązany jest licytować wszystkie Przedmioty leasingu wchodzące w skład pakietu.
- W przypadku licytacji tylko pojedynczych Przedmiotów leasingu z pakietu przez wszystkich Uczestników danej Aukcji internetowej, Aukcję internetową uważa się za zakończoną wynikiem negatywnym.
- SCM może odwołać Aukcję internetową przed rozpoczęciem Aukcji, z zastrzeżeniem, że informacja o odwołaniu Aukcji internetowej powinna zostać podana do wiadomości publicznej niezwłocznie, w sposób wskazany w § 5 ust. 1 Regulaminu. SCM może również, w uzasadnionych przypadkach, wycofać Przedmiot leasingu z Aukcji internetowej, z zastrzeżeniem, że informacja o wycofaniu Przedmiotu leasingu z Aukcji internetowej powinna zostać podana do wiadomości publicznej, w szczególności do informacji Nabywców biorących udział w licytacji danego Przedmiotu leasingu.
- Aukcję internetową przerwaną z powodu awarii technicznej uniemożliwiającej dalsze jej kontynuowanie SCM pozostawia bez rozstrzygnięcia, jednocześnie wyznaczając termin powtórzenia aukcji i podając informacje o powtórzeniu Aukcji internetowej do wiadomości publicznej, w sposób wskazany w § 5 ust. 1 powyżej.
Aukcja internetowa.
- Udział w Aukcji internetowej jest możliwy po wypełnieniu i wysłaniu przez Uczestnika Formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie internetowej Firmy organizującej Aukcję internetową. Przystąpienie do Aukcji internetowej wymaga uprzedniego zapoznania się z Regulaminem, Szczegółowymi warunkami Aukcji oraz akceptacji tych dokumentów.
- Potwierdzeniem możliwości udziału w Aukcji internetowej jest otrzymanie na adres e-mail Uczestnika podany w Formularzu rejestracyjnym cyfrowego kodu dostępu, pozwalającego na udział w Aukcji internetowej oraz uprawniającego również do uzyskania pełnej informacji o przedmiocie Aukcji internetowej lub otrzymanie dostępu do konkretnej Aukcji internetowej.
-
Oferowane przez Uczestnika Aukcji internetowej ceny są informacjami jawnymi,
a najwyższa oferowana cena jest uwidoczniona w systemie aukcyjnym. - SCM lub Firma niezwłocznie potwierdza w formie elektronicznej na adres e-mail Uczestnika otrzymanie jego Oferty.
- Oferta Uczestnika wiąże go do momentu jej przebicia przez inną skutecznie złożoną Ofertę (w przypadku trybu licytacji) albo do czasu jej negatywnego rozpatrzenia przez SCM (w przypadku trybu „Twoja Oferta”).
- Minimalna wysokość Postąpienia określona jest w Szczegółowych warunkach Aukcji internetowej, które stanowią Załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu..
- Aukcja internetowa jest ważna, jeżeli chociaż jeden Uczestnik zaoferował cenę wyższą o jedno Postąpienie od Ceny wywoławczej chyba, że Szczegółowe warunki aukcji dopuszczają sprzedaż po Cenie wywoławczej.
- Aukcję internetową uważa się za zakończoną wynikiem negatywnym, jeżeli żaden Uczestnik nie zaoferował Postąpienia ponad Cenę wywoławczą chyba, że Szczegółowe warunki aukcji dopuszczają sprzedaż po Cenie wywoławczej.
- SCM ma prawo weryfikacji danych podanych przez Uczestnika składającego Ofertę pod kątem ich zgodności z Formularzem rejestracyjnym. Oferta, złożona przez Uczestnika, który nie spełnia wymogów określonych w § 5 ust. 3-5 Regulaminu zostaje odrzucona.
- Czas trwania Aukcji internetowej, ustalony przez SCM, publikowany jest na stronach internetowych Firmy w ogłoszeniu o Aukcji internetowej.
- Z zastrzeżeniem przypadku opcji pod nazwą „Twoja Oferta” uregulowanym w § 7 Regulaminu, Licytację wygrywa Uczestnik, który złożył najwyższą Ofertę zgłoszoną przed zamknięciem licytacji Firma zawiadomi Uczestnika o wygraniu Aukcji internetowej na adres e-mail podany w Formularzu rejestracyjnym niezwłocznie, jednak nie później niż do końca dnia następującego po dniu zakończenia Aukcji internetowej (przybicie).
Opcja pod nazwą „Twoja Oferta”.
-
Do momentu zakończenia licytacji SCM ma prawo uruchomić opcję pod nazwą „Twoja Oferta”, o czym SCM poinformuje w ogłoszeniu o Aukcji internetowej
w sposób wskazany w § 5 ust. 1 Regulaminu. - Złożona przez Uczestnika Oferta nabycia Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu za pomocą „Twojej Oferty” stanowi Ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.) i będzie rozpatrywana przez SCM tylko wówczas gdy:
- Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu objęty „Twoją Ofertą” nie został wylicytowany podczas Aukcji internetowej zgodnie z zasadami, o których mowa w § 6 Regulaminu
- Uczestnik, który złożył najwyższą Ofertę na Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu objętych „Twoją Ofertą” nie wpłacił ceny zgodnie z warunkami Regulaminu i SCM nie zawarł umowy sprzedaży z uwzględnieniem postanowień § 8 ust. 4 i 5 Regulaminu.
- O przyjęciu złożonej Oferty w opcji „Twoja Oferta”, Firma informuje Uczestnika, który złożył najwyższą Ofertę w terminie do 14 dni kalendarzowych od zakończenia Aukcji internetowej przeprowadzonej zgodnie z zasadami, o których mowa w § 6 Regulaminu. Informacja o przyjęciu Oferty przesyłana jest na adres e-mail Uczestnika podany w Formularzu rejestracyjnym.
- Jeżeli kilku Uczestników korzystających z opcji pod nazwą „Twoja Oferta” zaproponowało tę samą cenę, SCM przyjmie Ofertę Uczestnika, który złożył ją jako pierwszy.
- Postanowienia § 5, § 8, § 9, § 10 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
Zawarcie umowy sprzedaży.
- Umowa sprzedaży zostanie zawarta z Uczestnikiem wyłonionym w drodze Aukcji internetowej/Aukcji pod nazwą „Twoja Oferta”.
- Za chwilę zawarcia umowy sprzedaży uznaje się chwilę powiadomienia Uczestnika, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu przez Firmę o wynikach opcji „TWOJA OFERTA”, zaś w przypadku zawarcia umowy w trybie licytacji za chwilę zawarcia umowy uznaje się chwilę udzielenia przybicia.
- Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia SCM lub, jeśli tak wynika ze Szczegółowych warunków Aukcji internetowej, cenę nabycia SCM z opłatą aukcyjną Firmy, wynikającą z Oferty w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży oraz odebrać Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu po zapłaceniu ceny nabycia lub ceny nabycia z opłatą aukcyjną Firmy, jednak nie później niż w terminie do 7 dni roboczych od daty zawarcia umowy sprzedaży.
- W przypadku niewywiązania się z obowiązku wpłacenia przez Nabywcę ceny nabycia lub ceny nabycia z opłatą aukcyjną Firmy wynikającej z Oferty, zależnie od treści Szczegółowych warunków Aukcji internetowej , w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży, SCM jest upoważniony do odstąpienia od przedmiotowej umowy sprzedaży oraz zawarcia umowy sprzedaży Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu z Uczestnikiem, który złożył drugą co do wysokości Ofertę zakupu.
- W przypadku rezygnacji drugiego Uczestnika z zawarcia umowy sprzedaży Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu, umowa sprzedaży może zostać zawarta z Uczestnikiem, który złożył trzecią co do wysokości Ofertę zakupu, z zastrzeżeniem, że w Aukcji internetowej wzięło udział więcej niż 2 Uczestników. Po odrzuceniu propozycji przez drugiego (jeżeli w Aukcji internetowej wzięło udział 2 Uczestników) lub trzeciego Uczestnika (jeżeli w Aukcji internetowej wzięło udział więcej niż 2 Uczestników) Aukcję internetową uważa się za nierozstrzygniętą. O złożeniu propozycji zawarcia umowy sprzedaży drugiemu lub trzeciemu Uczestnikowi decyduje SCM. Oferta SCM jest przekazywana drugiemu lub trzeciemu Uczestnikowi w formie wiadomości elektronicznej na adres e-mail Uczestnika podany w Formularzu rejestracyjnym, w terminie nie późniejszym niż 14 dni roboczych od dnia zakończenia Aukcji internetowej.
- Jeżeli Uczestnik, który wygrał Aukcję internetową nie stawi się osobiście lub przez prawidłowo umocowanego pełnomocnika w celu odebrania Przedmiotu leasingu w uzgodnionym z SCM miejscu i terminie lub nie zapłaci ceny nabycia lub ceny nabycia z opłatą aukcyjną Firmy, zależnie od treści Szczegółowych warunków Aukcji internetowej SCM może:
- odstąpić od zawartej umowy sprzedaży;
- podjąć decyzję o niedopuszczeniu tego Uczestnika do kolejnych Aukcji internetowych organizowanych przez SCM.
- Wydanie Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu nastąpi w lokalizacji wskazanej w opisie każdego Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu.
- Cena osiągnięta w licytacji albo zaproponowana w zaakceptowanej przez SCM Ofercie w trybie „Twoja Oferta”stanowi cenę brutto SCM nabycia Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu lub, jeśli tak wynika ze Szczegółowych warunków aukcji, cenę brutto SCM z opłatą aukcyjną Firmy.
- Koszty zawarcia umowy sprzedaży i odbioru Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu ponosi Nabywca.
- Jedyną akceptowalną przez SCM formą płatności ceny sprzedaży jest przelew na numer rachunku wskazany w zawiadomieniu wysyłanym przez Firmę, informującym Uczestnika o wygranej licytacji lub przyjęciu Oferty.
Wydanie Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu i zasady odpowiedzialności.
- Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu zostaną wydane po zapłaceniu ceny oraz opłaty aukcyjnej (jeżeli jest wymaga) w terminie określonym w § 8 ust. 3 Regulaminu oraz odbiorze Faktury VAT. Odbiór Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu dopuszczalny jest jedynie osobiście poprzez Nabywcę lub przez prawidłowo upoważnionego pełnomocnika Nabywcy.
- Nieodebranie Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotów leasingu w terminie określonym w § 8 ust. 3 Regulaminu spowoduje naliczenie opłat za przechowywanie Przedmiotu leasingu, a w przypadku Przedmiotów leasingowych będących pojazdami mechanicznymi opłat parkingowych, według stawek stosowanych przez parking/przechowawcę, na którym przechowywane są Przedmioty leasingu, za każdą rozpoczętą dobę. Ich uiszczenie będzie warunkować odbiór Przedmiotów leasingu.
- Do umów sprzedaży zawieranych z Uczestnikiem, który jest Konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, mają zastosowanie przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Przedmiotów leasingu będących przedmiotem sprzedaży.
- SCM nie udziela gwarancji oraz nie świadczy usług posprzedażowych związanych z Przedmiotem leasingu/Pakietem przedmiotów leasingu.
Postanowienia końcowe.
§ 10.
- SCM jest administratorem danych osobowych Nabywców w procesie organizacji Aukcji internetowych. Pełne dane informacyjne dotyczące SCM jako administratora danych Nabywców zostały przedstawione w Załączniku nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Firma jest administratorem danych osobowych Uczestników w procesie organizacji Aukcji internetowych. Pełne dane informacyjne dotyczące Firmy jako administratora danych Uczestników są wskazane w Klauzuli informacyjnej dotyczącej ochrony danych osobowych Uczestnika aukcji, za której każdorazowe przekazanie Uczestnikom aukcji odpowiedzialna jest Firma.
- Uczestnikom Aukcji internetowej przysługuje prawo składania reklamacji dotyczących przebiegu Aukcji internetowej na adres email Firmy wskazany na stronie internetowej Firmy lub w formularzu kontaktowym znajdującym się na stronie serwisu aukcyjnego.
-
Reklamacje w zakresie czynności związanych z przeprowadzeniem Aukcji internetowych z dopiskiem „Aukcja internetowa z dnia (data zakończenia Aukcji internetowej)” mogą być składane przez cały czas trwania Aukcji internetowej, jednak nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia licytacji, zaś w przypadku opcji pod nazwą „Twoja Oferta” w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Uczestnika przez Firmę
o rozpatrzeniu jego Oferty. O dacie złożenia reklamacji decyduje data stempla pocztowego (w przypadku nadania reklamacji w Urzędzie Pocztowym), data złożenia reklamacji (w przypadku złożenia reklamacji osobiście) lub data wysłania wiadomości na adres e-mail. - Reklamacja w zakresie czynności związanych z przeprowadzeniem Aukcji internetowych powinna zawierać imię, nazwisko i adres do korespondencji Uczestnika, numer Aukcji internetowej, której dotyczy reklamacja oraz wskazanie jakie działanie lub zaniechanie Firmy jest przedmiotem reklamacji.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Uczestnik zostanie poinformowany pisemnie w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji przez Uczestnika.
- Przy rozpatrywaniu reklamacji Firma opiera się na treści niniejszego Regulaminu. Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje postępowanie reklamacyjne.
- Uczestnikom Aukcji internetowych będących Konsumentem przysługuje również prawo składania reklamacji dotyczących ewentualnych roszczeń Nabywców. Adresem właściwym do składania reklamacji jest adres: Santander Consumer Multirent Sp. z o.o. z siedzibą ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław, lub adres email: [email protected];
- Zasady zgłaszania i rozpatrywania reklamacji określone w Regulaminie w żaden sposób nie ograniczają prawa Uczestnika do wystąpienia z roszczeniem do właściwego sądu powszechnego.
- Nabywcy będącemu Konsumentem w rozumieniu ww. Ustawy lub osobą fizyczną zawierającą umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie przez Konsumenta Przedmiotu leasingu/ostatniego z Przedmiotów leasingu wchodzących w skład Pakietu przedmiotów leasingu. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu, zaś do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Przedmiotu leasingu/Pakietu przedmiotu leasingu.
Załączniki.
§ 11.
-
Wzory oświadczeń wymaganych do przystąpienia do licytacji w Aukcji internetowej – Załącznik nr 1;
Oświadczam, że przed przystąpieniem do Aukcji zapoznałem/-am się z treścią „Regulaminu organizowania Aukcji internetowych na sprzedaż Przedmiotów leasingu” wraz z załącznikami, akceptuję go i zobowiązuję się go przestrzegać, oraz że spełniam warunki uczestnictwa określone w w/w Regulaminie; | |
Oświadczam, iż zapoznałem/-am się ze stanem technicznym Przedmiotu leasingu/Przedmiotów leasingu i przyjmuję do wiadomości, iż publikowane ich wyceny nie stanowią elementu oznaczenia lub technicznego opisu Przedmiotu leasingu, mają one charakter wyłącznie poglądowy. Zweryfikowałem/-am stan techniczny Przedmiotu leasingu w miejscu jego przechowania przed złożeniem oferty zakupu. Potwierdzam, że jedynym źródłem informacji o stanie Przedmiotu leasingu jest jego osobista weryfikacja dokonana przez uczestnika; | |
Oświadczam, iż w przypadku udziału w aukcji internetowej pojazdów przejętych w procesie windykacji Santander Consumer Multirent Sp. z o. o. (zwanym dalej „SCM”): nie jestem pracownikiem Firmy, Windykatorem, rzeczoznawcą współpracującym z SCM, pracownikiem Firmy współpracującej z SCM w zakresie świadczenia czynności związanych z windykacją Przedmiotów leasingu, tj. przewozów Przedmiotów leasingu, przechowywania Przedmiotów leasingu, Członkiem Zarządu SCM, pracownikiem obszaru windykacji; | |
Oświadczam, iż w przypadku udziału w aukcji internetowej Przedmiotów leasingu pochodzących z gospodarki własnej SCM: nie jestem pracownikiem Firmy, rzeczoznawcą współpracujący z SCM, Członkiem Zarządu SCM, pracownikiem SCM, w którego zakresie obowiązków pozostaje obsługa floty samochodowej SCM; | |
Potwierdzam, iż jestem świadomy, że złożenie przeze mnie Oferty (poprzez Przybicie w trybie licytacji lub za pomocą „Twojej Oferty”) pociąga za sobą obowiązek zapłaty; | |
Potwierdzam, iż jestem świadomy, że nieodebranie zakupionego przez mnie Przedmiotu leasingu/Pakietu Przedmiotów leasingu w terminie do 7 dni roboczych od daty zawarcia umowy sprzedaży spowoduje naliczenie opłat za przechowywanie Przedmiotu leasingu a w przypadku Przedmiotów leasingowych będących pojazdami mechanicznymi opłat parkingowych, według stawek stosowanych przez parking/przechowawcę, gdzie przechowywane są Przedmioty leasingu, za każdą rozpoczętą dobę, i wyrażam zgodę na obciążenie mnie ww. kosztami. Ich uiszczenie będzie warunkować odbiór Przedmiotów leasingu/Pakietu Przedmiotów leasingu. | |
Wyrażam zgodę na przesłanie w formie elektronicznej faktury zakupu pojazdu, na adres e-mail wskazany podczas rejestracji na niniejszym portalu aukcyjnym. | |
Przesyłanie przez Firmę za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych dotyczących organizowanych aukcji Przedmiotów leasingu powindykacyjnych oraz pochodzących z gospodarki własnej SCM. |
- Formularz odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej w drodze Aukcji internetowej – Załącznik nr 2;
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Santander Consumer Multirent Sp. z o. o. ul. Legnica 48 B 54-202 Wrocław, NIP: 522-285-71-17, REGON: 141050282
Ja/My1 niniejszym oświadczam/oświadczamy1, że odstępuję/odstępujemy1 od transakcji zakupu Przedmiotu leasingu marki: ………………………………………, model: ……………………………
a) nr rej. ………………, nr VIN: ……………………………………………………………………………………………… 2
b) nr seryjny:………………………………………………………………………………………………………..……………. 3
Data zakupu Przedmiotu leasingu: …………………………………
Data odbioru Przedmiotu leasingu: …………………………………
Imię i nazwisko Nabywcy/ów: ………………………………………………………………………
Adres Nabywcy/ów:
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
……………………………………………
Data i podpis Nabywcy/ów
1Niepotrzebne skreślić.
2Proszę wypełnić, w przypadku gdy przedmiotem transakcji jest pojazd mechaniczny.
3Proszę wypełnić w przypadku, gdy przedmiotem transakcji jest inna niż pojazd mechaniczny rzecz ruchoma.
- Klauzula informacyjna dla Nabywcy – Załącznik nr 3
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Santander Consumer Multirent Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu pod adresem ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław (dalej: SCM). Dane kontaktowe: numer telefonu dla osób dzwoniących z Polski: 71 33 096 65 numer telefonu dla osób dzwoniących spoza Polski: +48 71 33 096 65, adres email: [email protected]
2. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych SCM, można skontaktować się pisząc na adres email: [email protected] lub na adres siedziby SCM z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
3. SCM przetwarza dane osobowe:
a) gdy jest to niezbędne do podjęcia i realizacji czynności prawnych na Pani/Pana żądanie, w tym do podjęcia i realizacji zobowiązań umownych (art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia[1]), tj. w celu:
• podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy z SCM,
• realizacji zawartej z SCM umowy,
• dokonania czynności prawnej przez SCM na Pani/Pana żądanie;
b) gdy jest to niezbędne do wypełniania obowiązków prawnych ciążących na SCM (art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia), tj. w celu:
• realizacji obowiązków SCM wynikających z przepisów prawa, dotyczących działalności SCM, ustawy Prawo o ruchu drogowym (w przypadku nabycia pojazdu mechanicznego), ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (w przypadku nabycia pojazdu mechanicznego), przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy, przepisów dotyczących konsumentów, przepisów księgowych i podatkowych,
• zapobiegania przestępstwom dokonywanym na szkodę SCM, instytucji finansowych, pożyczkowych i płatniczych oraz ich klientów, w szczególności zapobiegania wykorzystywania działalności SCM do celów przestępczych.
c) gdy jest to niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionych interesów SCM lub stron trzecich (art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia), tj. w celu:
• obsługi korespondencji i komunikacji prowadzonej z Panią/ Panem,
• marketingu bezpośredniego realizowanego przez SCM w okresie trwania umowy,
• ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
• wewnętrznych celów administracyjnych SCM, w tym statystyki i raportowania wewnętrznego SCM oraz w ramach grupy kapitałowej, do której należy SCM[2] ,
• zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego SCM, w szczególności poprzez zapewnienie integralności kopii zarchiwizowanych/zapasowych/awaryjnych.
4. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być w szczególności:
a) Generalny Inspektor Informacji Finansowej; Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
b) podmioty z grupy kapitałowej2, do której należy SCM;
c) SCM, instytucje płatnicze, uczestnicy systemów płatności i inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa lub na podstawie zgód udzielonych przez Panią/Pana (np. zakłady ubezpieczeń – w celach realizacji umów ubezpieczenia lub w celu promocji produktów i usług tych podmiotów; podmioty z grupy kapitałowej, do której należy SCM – w celu promocji produktów i usług tych podmiotów, organy administracji publicznej właściwe dla rejestracji pojazdów);
d) podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu SCM na podstawie zawartej z SCM umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające) np. świadczące usługi z zakresu IT, usługi agencyjne, windykacyjne i inne usługi wspierające prowadzenie działalności przez SCM.
5. SCM nie przekazuje Pani/Pana danych poza Europejski Obszar Gospodarczy ani do organizacji międzynarodowych.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj.:
a) w zakresie realizacji zawartej przez Panią/Pana z SCM umowy lub innej czynności prawnej – do czasu zakończenia jej realizacji, a po tym czasie – w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z tą umową lub inną czynnością prawną – do upływu okresu przedawnienia tych roszczeń określonego przepisami kodeksu cywilnego;
b) w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na SCM w związku z prowadzeniem działalności leasingowej i realizacją zawartych umów - przez okresy wskazane w odpowiednich przepisach prawa dotyczących prowadzenia działalności przez SCM, w szczególności:
• dla dokumentacji podatkowej – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku,
• dla dokumentacji księgowej – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione,
• dla dokumentacji związanej z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy – przez okres 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym zakończono stosunki gospodarcze z klientem lub w którym przeprowadzono transakcje okazjonalne,
c) w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez SCM lub strony trzecie - do czasu ich zrealizowania, lub do czasu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o ile nie występują prawnie uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania Pani/Pana danych przez SCM;
7. W związku z przetwarzaniem przez SCM Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:
a) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
Jest to prawo do uzyskania od SCM potwierdzenia, czy przetwarza Pani/Pana dane osobowe oraz prawo uzyskania dostępu do tych danych (w tym ich kopii), a także w szczególności do następujących informacji: (i) o celach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, (ii) o kategoriach przetwarzanych danych osobowych, (iii) informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym SCM ujawnił Pani/Pana dane osobowe lub którym ma zamiar ujawnić te dane, (iv) o możliwości skorzystania z praw w zakresie ochrony danych osobowych i o sposobie realizacji tych praw, (v) o prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego, (vi) o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, a także o konsekwencjach takiego przetwarzania dla Pani/Pana, o ile nie dotyczy to przetwarzania danych osobowych na potrzeby przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz przeciwdziałania innym przestępstwom.
b) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
Jest to prawo do żądania od SCM niezwłocznego sprostowania Pani/Pana danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz do żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
c) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia;
Jest to prawo do żądania od SCM niezwłocznego usunięcia dotyczących Pani/Pana danych osobowych (zwane również „prawem do bycia zapomnianym”). SCM ma w takiej sytuacji obowiązek usunąć Pani/Pana dane osobowe, pod warunkiem że jest spełniona jedna z następujących przesłanek: (i) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, (ii) cofnięto zgodę, na której opiera się przewarzanie i SCM nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, (iii) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, (iv) dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego. Nie jest możliwa realizacja prawa do usunięcia danych osobowych, w przypadku gdy SCM jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do dalszego przetwarzania danych osobowych w zakresie określonym przez odpowiednie przepisy prawa lub w celach niezbędnych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
Jest to prawo do żądania od SCM ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w przypadkach, gdy: (i) kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych przetwarzanych przez administratora, (ii) przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezgodne z prawem, a sprzeciwiono się usunięciu swoich danych osobowych, (iii) SCM nie potrzebuje już Pani/Pana danych osobowych, ale są one Pani/Panu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W przypadku realizacji prawa do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, SCM może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, z wyjątkiem ich przechowywania, wyłącznie za Pani/Pana zgodą lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego.
e) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 Rozporządzenia;
Jest to prawo do otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych, dostarczonych SCM przez Panią/Pana oraz prawo do żądania przesłania tych danych osobowych innemu administratorowi danych, jeśli jest to technicznie możliwe. Prawo to przysługuje jeśli spełnione są łącznie następujące przesłanki: (i) przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, (ii) dane przetwarzane są na podstawie zgody lub na podstawie umowy.
Jeżeli jednak dane, które mają ulec przeniesieniu na Pani/Pana żądanie, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa SCM, wówczas SCM ma prawo odmówić wykonania Pani/Pana żądania do przeniesienia takich danych, o czym zostanie Pani/Pan poinformowana/-y.
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 Rozporządzenia;
Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych opartego na prawnie uzasadnionym interesie SCM (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia), w tym profilowania. W takiej sytuacji SCM nie będzie mógł dalej przetwarzać danych w tych celach, chyba że istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania lub dane potrzebne są SCM do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Wówczas SCM nie będzie wolno przetwarzać Pani/Pana danych do takich celów.
8. W przypadkach uznania, iż przetwarzanie przez SCM Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (na terytorium Polski jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak konsekwencją niepodania niezbędnych danych będzie brak możliwości zawarcia i realizacji umowy lub wykonania na Pani/Pana żądanie innej czynności prawnej z SCM.
10. Jest Pani/Pan uprawniona/y do zgłoszenia realizacji swoich praw, o których mowa w pkt 7, w następujący sposób:
a) pisemnie na adres ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław,
b) telefonicznie pod numerem telefonu 71 33 096 65,
11. SCM przetwarza następujące kategorie danych: a) dane identyfikujące (np. imię, nazwisko, PESEL lub datę urodzenia, rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości, obywatelstwo), b) dane kontaktowe (np. adres, e-mail, numer telefonu).
- Szczegółowe warunki Aukcji internetowej – Załącznik nr 4.
Szczegółowe warunki Aukcji internetowych
-
Termin rozpoczęcia i zakończenia aukcji.
Aukcja trwać będzie od dnia 23.09.2025 r. do dnia 29.09.2025 r.
-
Informacje o Przedmiotach leasingu.
Informacje o Przedmiotach leasingu udzielane są przez pracowników
Autoprzetarg.
-
Publikowane przez SCM wyceny Przedmiotów leasingu nie stanowią elementu oznaczenia lub technicznego ich opisu, mają one charakter wyłącznie poglądowy.
-
Do obowiązków uczestnika aukcji należy weryfikacja stanu technicznego Przedmiotu leasingu w miejscu jego przechowania przed złożeniem oferty zakupu.
-
Jedynym źródłem informacji o stanie Przedmiotu leasingu jest jego osobista weryfikacja dokonana przez uczestnika, publikowane przez SCM wyceny nie mogą stanowić zatem podstaw do dochodzenia praw z tytułu rękojmi.
-
Złożenie Oferty przez uczestnika stanowi oświadczenie, iż uczestnik akceptuje bez zastrzeżeń stan techniczny Przedmiotu leasingu oraz stan jego wyposażenia, także w przypadku, gdy różnią się one od danych zawartych w opublikowanej przez Sprzedającego wycenie.
-
-
Miejsce i termin, w którym można weryfikować Przedmioty leasingu.
Parking
Adres
Godziny
Termin
Dom aukcyjny Dawro
Wrocław Wodzisławska 8
10:00 – 16:00
od: 23.09.2025
do: 26.09.2025
oraz 29.09.2025
Cararena
Baranowo k. Poznania ul.
Budowlanych 7
8:00 – 16:00
od: 23.09.2025
do: 26.09.2025
oraz 29.09.2025
-
Kto może uczestniczyć w Aukcji internetowej.
W Aukcji internetowej mogą brać udział osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym na mocy obowiązujących przepisów prawa została przyznana osobowość prawna.
-
Kto nie może uczestniczyć w Aukcji internetowej.
-
W Aukcji internetowej Przedmiotów leasingu pochodzących z windykacji nie mogą uczestniczyć:
-
Firma, Windykatorzy, rzeczoznawcy współpracujący z SCM
-
pracownicy firm współpracujących z SCM w zakresie świadczenia czynności związanych z windykacją Przedmiotów leasingu, tj. przewozów Przedmiotów leasingu, przechowywania Przedmiotów leasingu
-
Członkowie Zarządu SCM, Pracownicy OW.
-
-
W Aukcji internetowej Przedmiotów leasingu pochodzących z gospodarki własnej SCM nie mogą uczestniczyć:
-
Firma i rzeczoznawcy współpracujący z SCM;
-
Członkowie Zarządu SCM, Pracownicy SCM i Pracownicy OW, w których zakresie obowiązków służbowych pozostaje obsługa floty samochodowej SCM.
-
-
-
Cena i warunki finansowe licytacji.
-
Minimalne Postąpienie wynosi 2%.
-
Cena wywoławcza może być ceną sprzedaży.
-
Cena wskazana w ogłoszeniu o aukcji albo zaproponowana w zaakceptowanej przez SCM Ofercie w trybie „Twoja Oferta” jest ceną nabycia SCM brutto Przedmiotu leasingu/pakietu przedmiotów leasingu wraz z opłatą aukcyjną Autoprzetarg.
-
Nabywca po zawarciu umowy sprzedaży z SCM, jest zobowiązany do zapłaty kwoty objętej jego Ofertą zakupu, która po zakończeniu aukcji zostanie rozbita na dwie kwoty: cenę nabycia Przedmiotu leasingu, którą Uczestnik zobowiązany będzie zapłacić na rzecz SCM na wskazany rachunek bankowy oraz kwotę opłaty aukcyjnej, którą Uczestnik będzie zobowiązany zapłacić na rzecz Autoprzetarg na wskazany przez Autoprzetarg rachunek bankowy. W przypadku braku zapłaty pełnej ceny nabycia SCM brutto tj. ceny nabycia SCM brutto wraz z opłatą aukcyjną Autoprzetarg w terminie wskazanym w Regulaminie zastosowanie ma § 8 ust. 6 Regulaminu, co opisano w pkt. 10 poniżej.
-
-
Warunki wydania Przedmiotu leasingu.
-
Przedmiot leasingu zostanie wydany nabywcy nie wcześniej niż po zapłaceniu ceny nabycia SCM brutto wraz z opłatą aukcyjną Autoprzetarg i podpisaniu oświadczenia o wypowiedzeniu OC (jeśli dotyczy). Nabywcy Pakietu przedmiotów leasingu zostaną one wydane łącznie po zapłaceniu za wszystkie wylicytowane Przedmioty leasingu.
-
Dokumenty Przedmiotu leasingu po sprzedaży można odebrać wraz z jego odbiorem na parkingu od dnia 01.10.2025 r. po wcześniejszym potwierdzeniu wpływu środków do SCM i do Autoprzetargu oraz po uzgodnieniu terminu odbioru za pośrednictwem pracowników Autoprzetarg.
-
-
Naliczanie opłat parkingowych.
Nieodebranie Przedmiotu leasingu w terminie 7 dni roboczych od daty zawarcia umowy sprzedaży, powoduje naliczenie opłat parkingowych w wysokości 49,20 zł brutto za każdą rozpoczętą dobę każdego przechowywanego Przedmiotu leasingu.
-
Zasada podbijania za pośrednictwem automatu.
-
Uczestnik może użyć do składania ofert opcji „automat” (opcja stosowana w Aukcji internetowej), z zastrzeżeniem, iż minimalna wartość postąpienia wynosi 2%.
-
Uczestnik deklaruje maksymalną kwotę (limit), za którą gotowy jest kupić Przedmiot leasingu/Pakiet przedmiotów leasingu.
-
Automat będzie samodzielnie podbijał składane w Aukcji internetowej oferty aż do osiągnięcia zadeklarowanego limitu mając na uwadze, iż każde postąpienie musi być wyższe minimum o 2%.
-
Jeżeli kilku Uczestników Aukcji internetowej zaproponowało tę samą cenę, Aukcję internetową wygrywa ten Uczestnik, który złożył Ofertę jako pierwszy.
-
-
Co jeśli nie zapłacisz ceny nabycia SCM brutto wraz z opłatą aukcyjną Autoprzetarg lub nie odbierzesz w terminie Przedmiotu leasingu.
Jeżeli Uczestnik, który wygrał Aukcję internetową nie zapłaci ceny nabycia SCM brutto wraz z opłatą aukcyjną Autoprzetarg lub nie zgłosi się w celu odbioru Przedmiotu leasingu we wskazanym przez SCM miejscu i terminie, SCM może:
-
odstąpić od zawartej umowy sprzedaży,
-
podjąć decyzję o nie dopuszczeniu tego Uczestnika do kolejnych
-
Aukcji internetowych organizowanych przez SCM.